Fabrica de idei estivale - Vacanta la Bibliotecă - atelier foto cu Ana Adam - prezentare

Sunt Ana Adam -  fotograf profesionist la Atelierul de imagini - studio foto de  pe          str. Liviu Rebreanu nr.22.  Mă pasionează în principal fotografia de nou născuți, copii și portrete de familie. Aceste genuri sunt de fapt și cele în care m-am specializat la cursuri. Îndrăgesc aceste genuri ale fotografiei, pentru că mă simt foarte bine în preajma copiilor, îmi place să-i ascult, am multă răbdare cu ei și reușesc să le captez atenția.

Specializarea și experiența în fotografie îmbinate cu abilitatea de a crea legături cu copiii m-au determinat să mă alătur cu entuziasm proiectului de vacanță ”Fabrica de idei estivale – Vacanță la bibliotecă” ediția a II-a  propus de Biblioteca Județeană George Coșbuc.

Anul trecut am participat la o acțiune similară și copii au fost foarte încântați de ceea ce le-am împărtășit. Ne-am jucat și am experimentat împreună lucruri simple, pentru nivelul lor, dar care pe viitor pot face o diferență mare în felul cum este privită fotografia.  La final am expus fotografiile într-o mini expoziție și părinții chiar au fost plăcut surprinși de rezultate.

M-am alăturat acestui proiect pentru că mă atrage curiozitatea copiilor, entuziasmul și dorința lor de a învăța ceva. Îmi place să știu că pot să-i fac să rămână cu ceva valoros după această experiență. Anul trecut am avut copii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani. Au fost receptivi și atenți pentru că le-am povestit într-un limbaj obișnuit. Sigur nu vorbim de o specializare sau de un curs cu nivel tehnic ridicat. Chiar dacă copii au telefoane mobile sau aparate foto mici care nu au neaparat o calitate ridicată a imaginilor, compoziția fotografiei rămâne aceași. În acest caz, provocare mea este să-i învăț câteva elemente legate de felul în care ne folosim de lumina naturală astfel încât indiferent de condițiile de lumină să facem fotografii frumoase.
 Fotografia are multe fațete, claritatea sau calitatea fiind doar una dintre ele. Cele mai reușite fotografii sunt cele care transmit o poveste, și din fericire, copiii stau mai bine la imaginație decât adulții, din acest motiv imaginile lor uneori ne surprind.

Și pentru că în zilele noastre majoritatea copiilor folosesc telefonul pentru a face fotografii, m-am gândit că astfel de curs poate să-i ajute să realizeze fotografii mai frumoase. Copii vor rămâne în primul rând cu o experiență frumoasă pe tot parcursul cursului, cu câteva noțiuni de bază despre fotografie, compoziție, cromatică, ce conține o fotografie și cum poate să facă diferența între o fotografie reușită și o fotografie banală, obișnuită. La final vom organiza o mică expoziție în curtea bibliotecii unde copiii își vor vedea imaginile expuse și vor trece prin ”ochiul critic” al privitorului.

Desigur copiilor le plac astfel de activități, dar dincolo de asta, dacă fiecare dintre ei va rămâne  cu măcar 1-2 informații noi,  cu ceva ce nu știau înainte să se întâlnească cu mine, voi considera că acest proiect a fost un succes.

Sunt Ana Adam, fotograf profesionist la Atelierul de imagini și te invit să-ți aduci copilul la ”Fabrica de idei estivale – Vacantă la bibliotecă” în perioada 17.07.2017-25.08.2017  la Biblioteca Județeană în zilele de  miercuri  la orele  11.00-12.30  să învățăm împreună din secretele fotografiei. Pentru acest curs copilul are nevoie de un aparat foto sau un telefon mobil pentru a putea să facă fotografii care vor fi ulterior salvate și pregătite pentru expoziția de final.
La final, te las cu câteva momente din ediția de anul trecut surprinse în fotografii.










Postări populare